Raw semínkovo-ořechová kaše

Tipů na zdravé snídaně není nikdy dost, to je jasné. A jeden tip na mojí oblíbenou ranní „nakopávačku“ tu pro vás mám. Tou super vydatnou a zdravou snídaní je raw semínkovo-ořechová kaše, a to přirozeně bez lepku, bez mléka a navíc ještě v low carb variantě.

Sladké totiž po ránu moc nemusím, ale když už mě přeci jen honí mlsná, přidám do kaše trochu ovoce. Jak by řekla moje babička: „Na přilepšenou“.

 

A proč zrovna RAW?

Jednoduše proto, že namáčením aktivujete v oříšcích i semínkách důležité enzymy a jsou pak mnohem lépe stravitelné. Taky trochu „nabydou“, jak absorbují tekutinu do sebe. Tož tak ve zkratce. Ale slibuji, že se tomu někdy budu věnovat víc ;).

 

Základem kaše jsou – jak jinak ;) – ořechy a semínka. Někdy přidám i naklíčenou sušenou pohanku. Tu si můžete naklíčit a usušit sami, nebo sáhnout po té od Iswari či sun&seed, obě značky ji nabízejí v bio a raw kvalitě. Protože různých druhů semínek a ořechů mám doma po ruce vždycky dost, nemusím si lámat hlavu nad tím, co do kaše nasypu. Někdy to dávkuji po lžících, někdy jen tak od oka. Takže to většinou vypadá tak, jako kdyby „vařila myšička kašičku podle pejska a kočičky“. Skvělé na tom je, že pokaždé tak může chutnat jinak. Neberte proto můj tip na semínkovo-ořechovou kaši jako dogma, ale jen jako inspiraci.

 

Podle svojí chuti můžete přimíchat třeba kakao. Mým favoritem je bio nepražené kakao od Allnature. Zkoušela jsem od různých značek, ale zatím mu zůstávám věrná, protože mě svou chutí nikdy nezklamalo. Pokud po ránu potřebujete něco na zahřátí, přidejte do kaše skořici, ta je totiž přirozeným „zahřívačem“.

 

No a pak je na řadě (ne)mléko, ve kterém ty oříšky a semínka namočíme. Já používám doma dělané ořechové, většinou mandlové nebo kešu. Pro ty z vás, co můžete kravské či kozí mléko, klidně vyzkoušejte kaši s ním.

 

Raw semínkovo-ořechová kaše

Co budeme míchat dokupy?

  • lžíci chia semínek
  • lžíci loupaných slunečnicových semínek
  • lžíci loupaných konopných semínek
  • lžíci raw naklíčené pohanky (u striktní low carb vynecháme)
  • lžíci nasekaných vlašských ořechů
  • lžíci nasekaných kešu nebo mandlí
  • lžíci plátků kokosu
  • 200 ml kešu nebo mandlového mléka
  • volitelně podle chuti: skořici, kakao, ovoce
  • na ozdobu jedlé květy

Jak si připravit superkaši? Žádná velká věda

Všechno jednoduše zamícháme a necháme si to pár hodin žít svým životem ;). Pokud chcete kaši na snídani, připravte si jí večer a nechte klidně přes noc. Když chcete mít super vydatnou svačinu plnou bílkovin a zdravých tuků, stačí namáčet tak 4 hodiny předem. 

 

 

V případě, že máte chuť na semínkovo-ořechovou kaši hned teď a nechcete čekat, až ta kaše namáčením přirozeně nabyde, i to je možné. Nebude sice raw, ale i tak vám dodá dostatek výživných látek a energii na spoustu hodin. Stačí přivést k varu a nechat asi minutku při mírné teplotě probublávat. Nic víc, nic míň.

 

Jakou si ji uděláte, takovou ji budete mít. Tak ať chutná! :)

Sdílet

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na