Jak na domácí pickles

Ani letošní propršené léto se zdravými poklady nešetří, tak proč toho nevyužít. Pokud máte větší úrodu, naložte si zeleninu na horší časy. Skvělým způsobem uchování zeleniny po delší dobu je fermentace nebo taky jinak (víc po našem) kvašení. Není to žádná věda. Na výborné domácí pickles postačí vaše oblíbená zelenina, sůl, podle chuti koření, čistá sklenice a těžítko. A za pár dní se můžete těšit na pořádný nášup zdraví prospěšných probiotických bakterií, vitamínů, minerálních látek a enzymů. Trávení si přijde na své a imunita zaplesá.

 

Pusťte se do toho

Druhy zeleniny můžete libovolně kombinovat. Počítejte s tím, že každý druh může kvasit rozdílnou dobu. Delší čas potrvá prokvasit květák a mrkev, za kratší dobu bude hotová okurka a cuketa. U zeleniny, která má dostatek vody, si vystačíte se solí. Po prosolení pustí vodu šťavnatější druhy jako třeba cuketa, okurka, červená řepa, cibule a zelí. Při kvašení květáku, mrkve, kedlubny nebo brokolice je sázkou na jistotu doplnit hladinku solným roztokem.

Očištěnou zeleninu je třeba nakrájet nebo nastrouhat na nudličky, květák a brokolici rozdělit na drobné růžičky. Poté zeleninu prosolíme a promneme, aby pustila co nejvíc vlastní vody. Na kilo zeleniny stačí 20 g soli. Směs napěchujeme do čisté sklenice tak, aby byla celá ponořená. Pokud má vlastní vody málo, je nutné dolít hladinku solným roztokem v poměru voda a sůl 100:2. Pak už jen stačí ponořenou zeleninu zatížit těžítkem a nechat 3 až 5 dnů kvasit při pokojové teplotě. Pickles se dá dlouhodobě uchovávat v uzavřené sklenici v ledničce.

Tip: Jako těžítko můžete použít třeba skleničku, dřevěnou zátku nebo se dají zakoupit speciální nádoby na fermentaci zeleniny. 

 

Moje pickles kombinace

  • Červená řepa v červeném pepři
  • Cuketa dvou barev s cibulí, tymiánem a rozmarýnou
  • Květák s mrkví, jarní cibulkou a libečkem

 

 

Tak kvašení zdar!

Sdílet

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na